משחק זיכרון – סיימון

פיתוח אפליקציות App Inventor משחק זיכרון סיימון

אתם זוכרים מה אכלתם לארוחת ערב לפני שבוע? זוכרים את מספר הטלפון הקודם של ההורים? את הקוד הישן לכרטיס האשראי? סביר להניח שלא.
 למה אנחנו שוכחים, האם זו בעיה, ואיך אפשר לשפר את הזיכרון?

סיימון (Simon) הוא משחק אלקטרוני קצבי שהומצא בארצות הברית המיועד לפתח את הזיכרון. המשחק הופיע לראשונה בדיסקוטק בניו יורק בשנת 1978 ונחל הצלחה מיידית. כמו כן המשחק נהפך לסמל פופ תרבותי של שנות השמונים.

המשחק  בנוי ככלי עגול עם ארבעה לחצנים צבעוניים כאשר בכל תור רמת הקושי עולה.  המשחק בוחר באופן אקראי לחצן מסוים ומאיר אותו. עם הארת הלחצן מושמע גם צליל ייחודי ללחצן.
המשחק מתחיל כאשר הקונסולה מאירה לחצן כלשהו. השחקן צריך
ללחוץ על אותו לחצן שהמשחק הראה לו, כאשר בכל סיבוב נוסף מתווסף עוד צבע
(עוד לחצן). זוהי צורה של למידה
 באמצעות חיקוי.

 המשחק מסתיים כאשר השחקן טועה ולוחץ על לחצן שלא הופיע ברצף, או כאשר הוא
מצליח לחזור על הרצף הארוך ביותר שהוגדר למערכת (בדרך כלל 8 לחצנים).
.סיימון הוא משחק ממכר מאוד ומהנה מאוד. את המשחק הזה תשחקו רק בעזרת האצבעות והראש. 

בפרויקט זה נבנה גרסה פשוטה של משחק הזכרון סיימון באמצעות מערכת App Inventor

גלילה למעלה